Konfekcjonowanie towaru – co to za usługa?

Samo wyprodukowanie towaru nie wystarczy, aby zaprezentować go klientowi. Bez względu na to, czy mowa o sypkich produktach, czy o kosmetykach, elektronice lub produktach higienicznych – wyrób potrzebuje opakowania. Musi też jakoś zostać dostarczony do sklepu i ochroniony przed zniszczeniem. To zadania, z którymi wiąże się konfekcjonowanie towaru. Co to znaczy i jak może przebiegać ten proces? Wyjaśniamy.

Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?

Najprostsza definicja konfekcjonowania towaru to pakowanie lub przepakowywanie produktów – tak, aby przygotować go zarówno do wysyłki, jak i do docelowej sprzedaży. Bardzo ważną sprawą jest, aby proces ten nie naruszył cech fizycznych pakowanych artykułów. 

Poprawnie przeprowadzone konfekcjonowanie sprawia, że produkty:

Jak jednak widzisz, to bardzo ogólne zakreślenie ram czynności, które wchodzą w zakres tej usługi. Z czego ono wynika? To proste: każda firma ma inny profil produkcyjny oraz określoną specyfikę działania. Innego przygotowania do sprzedaży będą wymagały produkty sypkie, a innego – ubrania czy urządzenia elektroniczne.

Przeczytaj także: Opakowania EKO / BIO – jak dobrze wybrać opakowanie?

Kto przeprowadza konfekcjonowanie towaru?

Konfekcjonowanie towaru może być prowadzone zarówno przez samego producenta, jak i przez zewnętrzną firmę, która np. zajmuje się produkcją opakowań. Taką usługę oferuje również Colormark. Wszystko zależy od tego, czego potrzebuje dany producent. Jednak bardzo często połączenie zakupu z konfekcjonowaniem jest najbardziej ekonomiczną inwestycją biznesową.

Towar po konfekcjonowaniu

Jak wygląda konfekcjonowanie towaru w praktyce?

To, jakie prace obejmie konfekcjonowanie towaru, jest uzależnione od kilku czynników. Po pierwsze ważny jest typ produktu, który ma być przygotowany do wysyłki. Po drugie, istotne jest to, jak będzie wyglądać proces logistyczny oraz ekspozycja towaru dla klienta docelowego. Po trzecie zaś ważne są oczekiwania samego producenta – zarówno te funkcjonalne, jak i związane z utrzymaniem opakowania (również zbiorczego) w ramach określonego systemu identyfikacji wizualnej.

W praktyce konfekcjonowanie może więc oznaczać np.:

Zakres prac może być więc bardzo zróżnicowany, a jego ustalenie to absolutna podstawa, jeśli decydujesz się na zlecenie takiej usługi zewnętrznemu podmiotowi.

Przeczytaj również: Opakowania biodegradowalne – jak wygląda ich produkcja?

Dlaczego opłaca się powierzyć konfekcjonowanie towarów zewnętrznemu podmiotowi?

Wyspecjalizowana firma, która np. zajmuje się produkcją opakowań, doskonale rozumie, jakie zadania mają one spełniać. Dysponuje również odpowiednio wyposażonym parkiem maszynowym i może zrealizować cały proces konfekcjonowania towarów, od A do Z w jednym miejscu. A to przekłada się na określone korzyści dla producenta. Te najważniejsze to:

Komu zlecić konfekcjonowanie towarów, aby być zadowolonym z efektów?

Usługi konfekcjonowania oferują m.in. firmy logistyczne, ale także te zajmujące się produkcją opakowań. To, którego kontrahenta wybierzesz, zależy od modelu prowadzonej działalności. Jednak podjęcie działań w tym zakresie wspólnie z wytwórcą opakowań może się okazać bardziej efektywne, ponieważ cały proces odbędzie się w jednym miejscu i w ramach jednej usługi. Dzięki temu osiągniesz wymierne zyski ekonomiczne i jeszcze bardziej zaoszczędzisz czas.

Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach, jakie daje konfekcjonowanie towaru? Skontaktuj się z ekspertami Colormark i poznaj szczegóły!