Projekt opakowanie produktu spożywczego, kosmetycznego, medycznego czy jakiegokolwiek innego jest ważniejszy niż mogłoby się wydawać. Opakowanie stanowi dziś jedną z form reklamy. Zyskała ona nawet swoją własną nazwę, czyli packvertising. Jaki powinien być dobry projekt opakowania? Co się na niego składa?
Dlaczego projekt opakowania produktu jest tak ważny? Czy nie wystarczy, aby to, co znajduje się wewnątrz, miało wysoką jakość, świetne parametry i było dostępne w atrakcyjnej cenie? Okazuje się, że nie do końca. Kreatywne opakowania produktów mają wielką moc przyciągania. Jeśli zostaną dobrze zaprojektowane, same w sobie stanowią reklamę produktu i bardzo pozytywnie wpływają na jego rozpoznawalność. Tak właśnie działa packvertising.
Dlaczego ciekawy projekt opakowania jest tak ważny?
Przeczytaj także: Foliowe opakowania dla branży spożywczej – przegląd najczęściej wybieranych rozwiązań
Chcesz stworzyć kreatywne opakowanie produktu? Zastanawiasz się, na jaki projekt postawić? Przede wszystkim zwróć uwagę, czy ma on poniższe cechy.
Jaki jeszcze powinien być projekt opakowania produktu spożywczego i innych? O czym nie można zapomnieć, aby zyskać sukces marketingowy?
Teksty informacyjne, składy produktu, kody kreskowe, tabele wartości odżywczych – tych elementów nie może zabraknąć na opakowaniu, jeśli są wymagane prawnie. Inne zasady dotyczą produktów z branży spożywczej, a inne są niezbędne przy suplementach diety, lekach czy kosmetykach.
Nie można o tym zapominać – niezależnie od tego, jak wygląda opakowanie i jaki ma kształt.
Dowiedz się: Co obejmuje koszt opakowania produktu i jak się kształtują ceny?
Warto przyjrzeć się, co składa się na dobry projekt opakowania. Jakie elementy są najważniejsze?
Kolory w marketingu mają bardzo duże znaczenie, dlatego należy dobierać je z rozmysłem. Muszą być nie tylko „ładne”, ale również dopasowane do specyfiki produktu czy do funkcji, jaką mają pełnić. Przykładowo czerwone opakowanie będzie się bardziej rzucało w oczy na półce sklepowej niż brązowe lub szare. To oczywiście nie oznacza, że dwa ostatnie kolory są „zakazane”. Wręcz przeciwnie – należy jednak stosować je z rozmysłem.
Nawet najbardziej kreatywne opakowanie produktu musi być praktyczne. Jego rolą jest zabezpieczenie produktu, a także umożliwienie konsumentowi jego wygodne odpakowanie. Zastanów się, czy lepsze będzie pudełko kartonowe czy foliowa torebka. Przemyśl, czy wolisz postawić na butelkę, puszkę, a może lepiej sprawdzi się karton na napój. Pamiętaj, że kwestie praktyczne powinny znajdować się na pierwszym miejscu.
Powinna odzwierciedlać identyfikację wizualną marki, a także eksponować zalety produktu. Inne projekty opakowań będą pasowały do produktów dla dzieci, inne sprawdzą się dla ekologicznej żywności, a jeszcze inne będą dopasowane do luksusowych perfum. Głównym celem grafiki jest przyciąganie uwagi, tak aby klient od razu „skojarzył”, co znajduje się wewnątrz pudełka czy woreczka.
Materiał wykonania opakowania ma ogromne znaczenie. Musi być praktyczny, by dobrze chronił zawartość. Coraz więcej klientów zwraca jednak uwagę także na kwestie ekologiczne, np. możliwość oddania odpadu do recyklingu. Nie można o nich zapominać.
Dobry projekt opakowania produktu to element, na którym zdecydowanie nie warto oszczędzać. Reklama w formie packvertising (czyli marketingu za pomocą opakowań) ma wielką moc oddziaływania na konsumentów.
Zapraszamy do skorzystania z naszych profesjonalnych kompleksowych usług pakowania produktów obejmujących prototypowanie, projekt graficzny i produkcję. Skontaktuj się z nami, aby otrzymać bezpłatną wycenę!