Z jednej strony niewielu konsumentów zdaje sobie sprawę, jak duży wpływ na finalną cenę produktu ma koszt jego opakowania. Z drugiej strony klienci chętniej wybierają towary, które są estetycznie zapakowane, nawet gdy są nieco droższe. Jeśli sprzedajesz towary, musisz więc zachować balans pomiędzy wydatkami na opakowania a ich doskonałymi walorami wizualnymi. Na jakie koszty się przygotować?
Klienci zwracają uwagę na opakowania na produkty. Wiele różnych badań potwierdza, że estetyka ich wykonania, kolory czy nawet rodzaj fontu przekładają się na zainteresowanie danymi towarami na sklepowych półkach.
Jednak niewielu konsumentów zdaje sobie sprawę, że koszt wykonania opakowania na produkt zawiera się w cenie, jaką płacą przy kasie. Jeśli jesteś sprzedawcą, który szuka sposobu na optymalizację kosztów pakowania, przed Tobą niełatwe zadanie.
Z jednej strony musisz dbać o to, aby cena wytworzenia pudełek czy woreczków foliowych nie podniosła drastycznie kosztów finalnych produktu. Z drugiej – nie może się to odbywać ze szkodą dla estetyki czy funkcjonalności opakowań. Jeśli to zaniedbasz, Twoje artykuły mogą nie przyciągać uwagi konsumentów i nie cieszyć się ich zainteresowaniem.
Na czym zdecydowanie nie warto oszczędzać? Jednym z takich elementów jest projekt graficzny opakowania. Ma on ogromne znaczenie, ponieważ:
Projekt graficzny opakowania warto więc zlecić specjalistom, którzy mają nie tylko umiejętności graficzne, ale też „zmysł marketingowy”.
Przeczytaj: Co się składa na dobry projekt opakowania?
Co wpływa na opłacalność wytworzenia opakowania na produkty? Okazuje się, że czynników jest naprawdę sporo. Na ostateczną cenę wytworzenia jednego elementu składają się następujące koszty:
Powyższe wydatki zależą oczywiście od rodzaju opakowania (w tym głównie materiału, który został użyty do jego wyprodukowania) czy ceny projektu graficznego opakowania. Duże znaczenie ma także cennik wykonawcy oraz to, czy korzysta się z usług jednej firmy (od zaprojektowania do odebrania gotowych wyrobów), czy kilku podmiotów. Pierwsza opcja jest zwykle tańsza.
Dowiedz się również: Foliowe opakowania dla branży spożywczej – przegląd najczęściej wybieranych rozwiązań
Rodzajów opakowań na produkty jest bardzo dużo, dlatego trudno wskazać konkretne ceny. Koszt zlecenia wytworzenia opakowań na zamówienie lub zakupu gotowych wyrobów jest zależny od wielu różnych zmiennych. To m.in.:
To jednak nie wszystko. Bardzo duże znaczenie ma także to, czy kupujesz gotowe wyroby, czy zlecasz ich wykonanie na zamówienie. Jeśli wybierzesz drugą opcję, musisz uwzględnić również wydatek na stworzenie projektu graficznego opakowania. Nie warto jednak na tym oszczędzać. Jak wspomnieliśmy, dobrze zaprojektowane działa jak najlepsza reklama – wyróżnia się na sklepowej półce i przyciąga uwagę klientów.
Polecanym rozwiązaniem jest zamawianie opakowań w firmie, która zajmuje się zarówno ich projektowaniem, jak i produkcją, takiej właśnie jak nasza. W Colormark możesz zoptymalizować koszty, a dodatkowo masz pewność, że projekt będzie idealnie dopasowany do specyfiki danego opakowania. Zapraszamy do kontaktu!