Studio graficzne i pracownia DTP – co jeszcze chciałbyś wiedzieć?
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i dowiedz się więcej o działalności pracowni DTP oraz studia graficznego. Zapraszamy również do kontaktu – chętnie porozmawiamy o Twoim projekcie.

Standardowe zmiany i drobne korekty w projekcie graficznym opakowania są wliczone w cenę przygotowalni płyt drukowych.
Oferujemy jednak również usługi tworzenia nowych projektów i realizacji specjalnych zamówień, które są płatne według indywidualnie ustalanego cennika.
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Istnieje kilka zasad, którymi należy się kierować przy dostarczaniu do Colormark plików graficznych.
- Materiały graficzne najlepiej dostarczać w plikach źródłowych, w których zostały przygotowane (Adobe Illustrator AI, ArtPro AP, InDesign INDD lub Corel Draw CDR). Pliki bitmapowe prosimy przesyłać najlepiej w formacie PSD z warstwami lub, jeżeli takich nie ma, w formacie TIFF.
- Teksty w plikach źródłowych należy zamienić na krzywe.
- O ile istnieje taka możliwość, prosimy o umieszczenie poszczególnych elementów grafiki (w tym białego poddruku, rozrysu siatki opakowania) na osobnych warstwach.
- Zalecana rozdzielczość zdjęć to nie mniej niż 300dpi w skali 1:1. Zdjęcia oraz inne elementy rastrowe grafiki powinny być dołączane jako osobne załączniki w formie PDF lub JPG.
- W pracach przygotowywanych do druku fleksograficznego należy unikać przejść tonalnych do wartości mniejszych niż 2%.
- Wielkość minimalnych napisów pozytywowych 6 pkt., w kontrach (wybraniach) 10 pkt.
- Grubość minimalnych linii pozytywowych 0,15 mm, w kontrach (wybraniach) 0,4 mm.
- Zaleca się unikać używania zbyt małych (drobnych) elementów. Maksymalnie pogrubione, powiększone drobne elementy (kontry, czcionki) ułatwiają druk (brak „zalań” i przetłoczeń).
- Kody kreskowe umiejscowione najlepiej wzdłuż linii druku na białym podłożu (poddruku) wykonać w kolorze czarnym, ew. w ciemnych odcieniach koloru zielonego, niebieskiego lub brązowego. Kod kreskowy nie może być wynikiem nałożenia na siebie różnych kolorów – musi być to jeden 100% kolor.
- Wszystkie dodatkowe kolory powinny być oznaczone konkretnym numerem Pantone.